Seminář 12 (Úkoly)
Řešení těchto úkolů prosím neposílejte na email, budou zkontrolovány přímo na cvičení v zápočtovém týdnu!
Úkol č.1
Použijte zdrojové kódy z úkolu č. 2, odstraňte z nich metodu main
a případně další související kód a vytvořte z něj knihovnu simple-graphics.jar
.
Úkol č.2
Vytvořte ant-skript, který bude umět tuto knihovnu zkompilovat ze zdrojových kódů a vygenerovat soubor .jar
Úkol č.3
Rozšiřte projekt o nové funkce (nejlépe implementované v jiném jménem prostoru, tj. packagei) tak, aby
- program v paměti evidoval různé geometrické objekty z výše zmíněné knihovny
- ze standardního vstupu načítal, jestli chce uživatel:
- vložit nový objekt do paměti (uživatel je vyzván k tomu, aby udal typ objektu, jeho jméno a geometrii)
- vyhledat nejbližší objekt podle souřadnic (uživatel zadá souřadnice a program vypíše jméno a geometrii objektu)
- ukončit program
Úkol č.4
Rozšiřte ant-skript tak, aby vygenerovaný soubor .jar šlo spustit s pomocí java -jar simple-graphics.jar
.
Úkol č.5
Rozdělte předchozí projekt na dva:
- samostatnou knihovnu
simple-graphics
pokrývající funkcionalitu popsanou v úkolu č.1 - samostatnou aplikaci
simple-app
pokrývající funkcionalitu popsanou v úkolu č. 3, která ale využívá pouze knihovnysimple-graphics.jar