Úkoly č.5

  1. Vytvořte strukturu EyeMatrix reprezentující čtvercové matice, které mají na diagonále jedničky, jinak nuly. Implementuje protokol Matrix pro tuto strukturu; pro jednoduchost předpokládejte, že metody upd a op nebudou mít žádný efekt.
  2. Vytvořte protokol Switchable s metodami (turnOn x), (turnOff x), (isOn? x).
  3. Vytvořte třídy (struktury) Light a CheapLight reprezentující objekt "světlo" implementující protokol Switchable, které lze zapnout, vypnout, zjistit stav. Objekt třídy CheapLight by měl mít tu vlasnost, že po desátém zapnutí přestane fungovat.
  4. Vytvořte funkci (isDefective? light), která vrací true/false podle toho, jestli jako parametr bylo předáno kvalitní nebo laciné světlo. Jako hranici pro kvalitní světlo použijte 20 zapnutí. Při řešení této úlohy se spoléhejte jen na rozhraní Switchable, nepoužívejte instanceof? ani jiné funkce zkoumající vlastnosti objektu.

Last update on 18. 10. 2017 16:14
Powered by Schemik.

© Petr Krajča, 2010, 2012
petr.krajca (at) upol.cz