Úkoly č.5
- Vytvořte strukturu
EyeMatrix
reprezentující čtvercové matice, které mají na diagonále jedničky, jinak nuly. Implementuje protokol Matrix
pro tuto strukturu; pro jednoduchost předpokládejte, že metoda upd
nebude mít žádný efekt.
- Vytvořte protokol
Switchable
s metodami (turnOn x)
, (turnOff x)
, (isOn? x)
.
- Vytvořte třídy (struktury)
Light
a CheapLight
reprezentující objekt "světlo" implementující protokol Switchable
, které lze zapnout, vypnout, zjistit stav. Objekt třídy CheapLight
by měl mít tu vlasnost, že po desátém zapnutí přestane fungovat.
- Vytvořte funkci
(isDefective? light)
, která vrací true/false
podle toho, jestli jako parametr bylo předáno kvalitní nebo laciné světlo. Jako hranici pro kvalitní světlo použijte 20 zapnutí. Při řešení této úlohy se spoléhejte jen na rozhraní Switchable
, nepoužívejte instanceof?
ani jiné funkce zkoumající vlastnosti objektu.
Last update on 24. 10. 2018 17:04
Powered by Schemik.
© Petr Krajča, 2010, 2012
petr.krajca (at) upol.cz