Programovací projekt (KMI/PROPR)

Cílem předmětu je poskytnout a rozvíjet dovednosti, které souvisí se zapojením do již běžícího softwarového projektu. Studenti by si v rámci tohoto kurzu měli vyzkoušet zejména spolupráci s dalšími programátory, navázání na předchozí práci jiných programátoru a také práci s reálnou infrastrukturou pro správu projektů.

Hlavní náplní předmětu je zpracování projektu, který představuje novou ucelenou funkcionalitu, která je součástí již existujícího softwarového celku.

Charakter projektu

  • Časová náročnost projektu by měla odpovídat přibližně 60 až 80 hodinám práce.
  • Projekt může být open-source i komerční,tj. ve spolupráci s firmou.
  • Téma projektu je možné zvolit z nabídnutého seznamu nebo podle vlastního uvážení.

U vlastního tématu, by se mělo jednat o běžící projekt, na kterém pracuje více osob.
U projektů komerčního charakteru je forma spolupráce nechána na individuální domluvě.
U žádného projektu by se nemělo jednat o opravy chyb, lokalizaci, pouhé úpravy konfigurace.

Postup při řešení projektu

  1. Student či studentka si zvolí téma a svou volbu oznámí vedoucímu semináře na email petr.krajca (zavináč) upol.cz. (do 31. října 2021)
  2. V případě, že bude zvolené téma v pořádku (je stále volné, odpovídá povaze předmětu), vypracuje student či studentka návrh projektu. Návrh projektu by měl být text v rozsahu cca půl strany A4, ze kterého bude patrné, co bude předmětem projektu. Pokud se nejedná o vlastní téma, dostane student či studentka kontakt na osobu, mentora, která mu nebo jí, poskytnete podrobnější vysvětlení a případně další informace. (do 30. listopadu 2021)
  3. Po schválení projektu vedoucím semináře, se může student či studentka pustit do vypracování projektu. Nejzazší termín na vypracování projektu je do konce zimního semestru. V případě spolupráce s firmami je vhodnější domluvit dřívější termín.
  4. Zápočet bude udělen
    • po předložení závěrečné zprávy, cca půl strany A4 shrnující práci na projektu,
    • a doložení, že projekt byl skutečně zpracován, např. odkazem na repozitář, předvedením programu.

Témata projektů

  1. Podpora více titulků v přehrávači VLC media player (open-source, UPOL).
  2. Rozšíření MolMeDB (více projektů, open-source, UPOL).
  3. Návrh a vytvoření automatických testů pro existující informační systém (proprietární, DATAMIX Solutions s.r.o.).
  4. Podpora trvalých odkazů v NextCloud (open-source, UPOL).
  5. Uploadovací obrazovka pro OwnCloud (open-source, UPOL).
  6. Přidání algoritmu LinCbO do Concept exploreru (open-source, UPOL).
  7. Podpora pro WebDav v přehrávači Clementine.
  8. Optimalizace vizuální kvality WebGL scény. Unreal Engine v nejnovější verzi poskytuje možnost exportu do formátu GLTF. Cílem projektu je zlepšení vizuální kvality konfigurátoru výtahu. V současné době chybí stíny a odlesky, některé materiály navíc nevypadají věrohodně. Od studenta se očekává, že se seznámí s GLTF Exporter pluginem a bude komunikovat v angličtině přímo s vývojáři UE při řešení nedostatků v exportu. (proprietární, ConfigAir).
  9. Modelovaná databáze. Cílem projektu je vytvořit vrstvu, která by měla za úkol překládat dotazy do různých dialektů SQL. (proprietarní, Metada, Praha)

Last update on 27. 10. 2021 12:31
Powered by Schemik.

© Petr Krajča, 2010, 2012
petr.krajca (at) upol.cz