Programovací projekt (KMI/PROPR)
Cílem předmětu je poskytnout a rozvíjet dovednosti, které souvisí se zapojením do již běžícího softwarového projektu. Studenti by si v rámci tohoto kurzu měli vyzkoušet zejména spolupráci s dalšími programátory, navázání na předchozí práci jiných programátoru a také práci s reálnou infrastrukturou pro správu projektů.
Hlavní náplní předmětu je zpracování projektu, který představuje novou ucelenou funkcionalitu, která je součástí již existujícího softwarového celku.
Charakter projektu
- Časová náročnost projektu by měla odpovídat přibližně 60 až 80 hodinám práce.
- Projekt může být open-source i komerční,tj. ve spolupráci s firmou.
- Téma projektu je možné zvolit z nabídnutého seznamu nebo podle vlastního uvážení.
U vlastního tématu, by se mělo jednat o běžící projekt, na kterém pracuje více osob.
U projektů komerčního charakteru je forma spolupráce nechána na individuální domluvě.
U žádného projektu by se nemělo jednat o opravy chyb, lokalizaci, pouhé úpravy konfigurace.
Postup při řešení projektu
- Student či studentka si zvolí téma a svou volbu oznámí vedoucímu semináře na email
petr.krajca (zavináč) upol.cz
. (do 31. října 2021) - V případě, že bude zvolené téma v pořádku (je stále volné, odpovídá povaze předmětu), vypracuje student či studentka návrh projektu. Návrh projektu by měl být text v rozsahu cca půl strany A4, ze kterého bude patrné, co bude předmětem projektu. Pokud se nejedná o vlastní téma, dostane student či studentka kontakt na osobu, mentora, která mu nebo jí, poskytnete podrobnější vysvětlení a případně další informace. (do 30. listopadu 2021)
- Po schválení projektu vedoucím semináře, se může student či studentka pustit do vypracování projektu. Nejzazší termín na vypracování projektu je do konce zimního semestru. V případě spolupráce s firmami je vhodnější domluvit dřívější termín.
- Zápočet bude udělen
- po předložení závěrečné zprávy, cca půl strany A4 shrnující práci na projektu,
- a doložení, že projekt byl skutečně zpracován, např. odkazem na repozitář, předvedením programu.
Témata projektů
- Podpora více titulků v přehrávači VLC media player (open-source, UPOL).
- Rozšíření MolMeDB (více projektů, open-source, UPOL).
- Návrh a vytvoření automatických testů pro existující informační systém (proprietární, DATAMIX Solutions s.r.o.).
- Podpora trvalých odkazů v NextCloud (open-source, UPOL).
- Uploadovací obrazovka pro OwnCloud (open-source, UPOL).
- Přidání algoritmu LinCbO do Concept exploreru (open-source, UPOL).
- Podpora pro WebDav v přehrávači Clementine.
- Optimalizace vizuální kvality WebGL scény. Unreal Engine v nejnovější verzi poskytuje možnost exportu do formátu GLTF. Cílem projektu je zlepšení vizuální kvality konfigurátoru výtahu. V současné době chybí stíny a odlesky, některé materiály navíc nevypadají věrohodně. Od studenta se očekává, že se seznámí s GLTF Exporter pluginem a bude komunikovat v angličtině přímo s vývojáři UE při řešení nedostatků v exportu. (proprietární, ConfigAir).
- Modelovaná databáze. Cílem projektu je vytvořit vrstvu, která by měla za úkol překládat dotazy do různých dialektů SQL. (proprietarní, Metada, Praha)