.- - -.
 
Johny WWW stránky Honzy Outraty
Moje poštovní schránka
 
`- - -'
 
.- - -.
 
   LatVis
  
   O mně ...
   Programy
   Texty a slajdy

Předměty
   Bezpečnost poč. sítí
   Databázové systémy (1)
   Informatická propedeutika 1
   Informatická propedeutika 2
   Operační systémy 1
   Operační systémy 2
   Paradigmata prog. 4
   Paralelní programování
   Počítačové sítě
   Principy informatiky 2
   Soft. laboratoř 1,2
   Úvod do inf. technologií
  
   Rozvrh výuky
  
   Projekt ve 2. ročníku
   Diplomové práce

Ostatní
   Johny's WWW TETRIS
   „Hanácká střela“
   O těchto stránkách ...
 
`- - -'

verze pro tisk

Created with Emacs
Graphics by GIMP
   

Softwarová laboratoř 1,2 - Seznam cvičení (sylabus)

Zimní semestr (část 1)


  1. Úvod
    Vývojové prostředí M$ Visual Studio .NET, Kalkulačka
    Vytvoření projektu, okna a nástroje vývojového prostředí, překlad a spuštění aplikace, konzolová aplikace. Ukázka jednoduché grafické aplikace - kalkulačky.

  2. Jazyk VB.NET
    Datové typy a proměnné
    Datové typy, proměnná, deklarace a inicializace proměnné, konverze a zjištění typu, typ záznam (struktura).

  3. Pole
    Deklarace a inicializace pole, prvek pole, dynamické a vícerozměrné pole, vlastnosti pole.

  4. Operátory
    Aritmetické, relační, logické a ostatní operátory, asociativita a priorita operátorů.

  5. Podmínky, Cykly
    Řídící konstrukce If..Then..Else a Select Case..Case. Řídící konstrukce (počítaného cyklu) For..Next a (nepočítaných cyklů) While, Until, Do..Loop.

Letní semestr (část 2)


  1. Procedury a funkce
    Definice procedury a funkce, volání, parametry, předávání parametrů hodnotou a odkazem, návratová hodnota.

  2. Procedury a funkce, Kontext, životnost a viditelnost proměnných a procedur a funkcí
    Proměnný počet parametrů a nepovinné parametry, pojmenované parametry, přetěžování procedur a funkcí. Kontext (rozsah platnosti) proměnné, životnost proměnné, viditelnost proměnné a procedury a funkce.

  3. Úkol
    Třídění prvků (čísel) algoritmem BubbleSort.

  4. Chyby a ladění programu
    Typy chyb, debugger a práce s ním, body přerušení (breakpoints), debugování a ladění programu.

  5. Úkol
    Převod čísla v desítkové číselné soustavě do řetězcového vyjádření v jiné číselné soustavě a obráceně.

  6. Úkol
    Rychlá n-tá mocnina čísla a demonstrace rychlosti.

  7. Úkol
    Výpis všech podmnožin dané množiny znaků.


http://phoenix.inf.upol.cz/~outrata/, outrata@phoenix.inf.upol.cz
Jan Outrata, generováno: 7.1.2013