.- - -.
 
Johny WWW stránky Honzy Outraty
Moje poštovní schránka
 
`- - -'
 
.- - -.
 
   LatVis
  
   O mně ...
   Programy
   Texty a slajdy

Předměty
   Bezpečnost poč. sítí
   Databázové systémy (1)
   Informatická propedeutika 1
   Informatická propedeutika 2
   Operační systémy 1
   Operační systémy 2
   Paradigmata prog. 4
   Paralelní programování
   Počítačové sítě
   Principy informatiky 2
   Soft. laboratoř 1,2
   Úvod do inf. technologií
  
   Rozvrh výuky
  
   Projekt ve 2. ročníku
   Diplomové práce

Ostatní
   Johny's WWW TETRIS
   „Hanácká střela“
   O těchto stránkách ...
 
`- - -'

verze pro tisk

Created with Emacs
Graphics by GIMP
   

Ročníkový projekt ve 2. ročníku

Projektový seminář 1 a 2 – plány přednášek, zadání her, požadavky, obhajoby

Texty a slajdy


Multiplatformní GUI toolkity GTK+ (a gtkmm), Qt a wxWidgets – představení toolkitů, architektura, widgety, i18n a l10n, překlad (kompilace)   (PDF; 419,4 kB) , ukázkové aplikace Hello World (GTK+, gtkmm, Qt, wxWidgets)   (C, C++ > tar.gz; 3,3 kB) , Drawing (GTK+, zastaralé)   (C > tar.gz; 2,0 kB) a Desk (GTK+, Qt)   (C, C++ > tar.gz; 9,7 kB)

Implementace projektu – ukázkový postup implementace aplikace deskové hry   (TXT; 7 kB)

Práce se soubory v projektu – doporučení k práci se soubory a úvod do XML   (TXT; 8 kB)

Analýza a návrh projektu – analýza deskové hry a ukázkový návrh řešení aplikace   (PDF; 269 kB)

Moje další požadavky


Programovací jazyk, platforma a technologie dle libosti, bez omezení (ovšem nemůžu poradit k něčemu, co neznám).

Průběh řešení (průběžné požadavky + udělené body):

Zimní semestr
  • První funkční konzolová verze hry: hrací deska, tahy, lidští hráči, bez kontroly tahu podle pravidel – 5 bodů
  • Hra lib. hráčů (člověk, počítač) podle pravidel: kontrola platnosti tahu, test konce hry, nastavení hráčů, náhodný výběr tahu počítačového hráče – 5 bodů
  • „Inteligentní“ výběr tahu: ohodnocení desky, algoritmus MiniMax/AlfaBeta, nápověda tahu, výběr blokuje program – 10 bodů
Letní semestr
  • Neblokující výběr tahu: v samostatném vlákně, pozastavení a zrušení výběru – 5 bodů
  • Uložení a načtení hry (desky, nastavení hráčů): do textového souboru, historie tahů, undo/redo, zpětné přehrání – 5 bodů
  • Hra s GUI: grafická deska, zadání tahu myší, menu, nápověda apod. – 6 bodů
  • Doladění, robustnost – 2 body
  • Dokumentace – 2 body

Pro časově rozvržení těchto požadavků nejsou stanoveny žádné termíny, předpokládám průběžné kontrolní návštěvy v mých konzultačních hodinách.

Požadavky na návrh řešení


  • oddělení implementací výkonné části (logika hry) a prezentační části (UI) s možností jednoduchého použití implementace výkonné části s jinou implementací prezentační části
  • platformově nezávislá implementace výkonné části, např. formou sdílené knihovny
  • doporučení platformově nezávislé implementace prezentační části (multiplatformní grafická knihovna, OpenGL, ...)
  • pro člověka čitelný vstupní a výstupní formát dat nezávislý na použitých programových komponentách, např. TXT, XML


http://phoenix.inf.upol.cz/~outrata/, outrata@phoenix.inf.upol.cz
Jan Outrata, generováno: 7.1.2013